Home » Review: Nickelodeon All-Star Brawl

Review: Nickelodeon All-Star Brawl

Houden ze bij jullie thuis wel van een sportief potje gamen, waarbij de games niet te ingewikkeld zijn door allerlei missies. En zijn ze groot fan van de verschillende karakters van Nickelodeon dan is de nieuwste Nickelodeon game  All-star Brawl misschien wel het overwegen waard.

Nickelodeon

De meest bekende game voor op een gameconsole in de categorie cross-over vechtspellen is misschien wel Super Smash Bros van Nintendo. Nickelodeon is al een tijdje in deze categorie actief met een Super Brawl-serie van browsergames en mobiele games, maar had nog geen game uitgebracht voor op de gameconsoles. Naast de games Nickelodeon Kart Racers en Nickelodeon Party Blast die geïnspireerd zijn op de bijna gelijknamige games van Nintendo konden ze natuurlijk niet achterblijven met een cross-over vechtspel voor op de gameconsoles.

Zijn je kids groot fan van de verschillende karakters van Nickelodeon dan is de nieuwste Nickelodeon game  All-star Brawl misschien wel het overwegen waard.

Nickelodeon All-Star Brawl: Doel van het spel

Het doel van het spel is simpel, je moet namelijk je tegenstanders proberen te verslaan door schade aan te richten en ze van een level proberen af te meppen. Bij elke stoot loopt je percentage op, hoe hoger dit percentage hoe verder weg je vliegt wanneer je door een nieuwe aanval wordt geraakt. Wordt je uit beeld geslagen dan raak je een leven kwijt. Elk karakter heeft zijn specialiteiten, maar ze hebben allemaal gewone aanvallen voor op de grond en in de lucht waarmee je het percentage van de tegenstander snel kan laten stijgen, sterke aanvallen om vijanden mee weg te laten vliegen en unieke moves om bijvoorbeeld terug te klimmen op het platform wanneer je er bijna vanaf valt.

Personages en platforms

Er zijn 20 verschillende Nickelodeon-personages die dateren uit de jaren ’90 tot heden. Zo kan je denken aan Danny Phantom, Avatar, Catdog, Teenage Muntant Ninja Turtles en natuurlijk verschillende personages uit Huize Herrie en SpongeBob Squarepants. Elk personage heeft zijn eigen vechttechnieken. Om het een passend geheel te laten worden kan je kiezen om een duel aan te gaan in één van de 20 verschillende thema platforms welke aansluiten bij de verschillende personages.

Verhaalmodus, getimed of sport

Er zijn een aantal modussen waar je voor kan kiezen tijdens het spelen van Nickelodeon All Stars. Zo heb je de verhaalmodus waarbij je in je ééntje level voor level afrekent met je tegenstanders. Een groot gemis hierbij is een verhaallijn en eventuele teksten van de personages. Er is een Getimed gevecht waarbij je ervoor moet zorgen dat je tegenstander knock-out gaat voordat de tijd om is. Bij Levensgevecht heb je een beperkt aantal levens. Hierbij moet je ervoor zorgen dat je de andere spelers onderuit haalt en zelf als laatste overblijft. En dan is er nog de sportmodus. Bij een sportgevecht moet je de bal in het doel van de tegenpartij zien te krijgen. Het team met de hoogste score wint. Maar er zijn verschillende ballen, naast een voetbal is er ook een Planktonbal, deze is extra zwaar. Een rugbyball welke je alleen maar vast kan pakken en werpen in plaats van schoppen en een Tommybal waarbij je direct 3 punten krijgt bij een goal.

Bediening

De bediening van het spel is makkelijk en ook voor kinderen goed te begrijpen. Er zijn bijna geen combinaties die je hoeft te gebruiken om een aanval in te zetten. Zo druk je op A voor snelle aanvallen. En houd je omhoog of omlaag ingedrukt om afwisselende aanvallen uit te voeren. Wat wel even wennen is, is dat je springt met Y. Dit is ook allemaal terug te vinden onder Speelmethode.

Geschikt voor kinderen ook jonger dan 12 jaar

Wat ik persoonlijk wel een gemis vind aan Nickelodeon All-Stars Brawl is dat je blijft steken op de beschikbare personages en platformen die er beschikbaar zijn. Je speelt niets vrij, er zijn geen beloningen en je kan geen levels omhoog gaan. Daarnaast mis ik tijdens het spelen de stemmen van de personages. Je hoort nu geen kreten of andere bijgeluiden tijdens het spelen of dialogen wanneer je het duel start. Toch hebben de makers een vrolijke game weten neer te zetten met bijna alle aspecten die je zou verwachten van een cross-over vechtspel . Voor kinderen die groot fan zijn van de karakters van Nickelodeon is het een leuke game om kennis te maken met deze gamegenre. Maar ik verwacht niet dat ze er dagen zoet mee zullen zijn.

Nickelodeon All-Star Brawl Facts

• Leeftijd: vanaf 12 jaar (PEGI leeftijd 12 jaar)
  • Multiplayer functie aanwezig: ja, maximaal 4 spelers
  • Genre: Actie, platform, vechten
  • Console: PlayStation, Nintendo Switch, Xbox
  • Releasedatum: oktober 2021
  • Adviesprijs: € 49,99 en te koop bij bol.com

••Op mamaloublogt.nl maken we soms gebruik van affiliatelinks. Dit betekent dat als jij via die link een aankoop doet, wij daar een commissie voor ontvangen. Dit kost jou niets extra. Daarnaast word ik soms betaald of ontvang ik producten in ruil voor een artikel. Meer informatie vind je in mijn disclaimer. ••

Wat vind jij?

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Welkom op Mama blogt!