Home » Review | Dierenpoep weetjes kwartet

Review | Dierenpoep weetjes kwartet

Wilde apen gooien met hun eigen poep om zichzelf te verdedigen. Maar meestal gooien ze met poep uit verveling en voor de lol. Hoeveel keer poept een panda per dag? Deze leuke weetjes en nog veel meer staan op de kwartet kaarten van de Dierenpoep variant. Praten over poep, nou ja vooral grapjes maken over poep is toch het leukste wat er is bij kinderen. En bij deze kwartet kan en mag dat. Nou ja het moet zelfs.

Maak kennis met de kwartet kaarten van de Dierenpoep weetjes kwartet. Grapjes maken over poep is toch het leukste wat er is voor kinderen!

Hoe je kwartet moet spelen hoef ik jullie niet uit te leggen. Elk kind heeft dat zo onder de knie en zelfs voor oudere mensen blijft kwartetten leuk. Maar wat is er nu speciaal aan deze dierenpoep kwartet? Ten eerste de namen van elke setje kwartet. Denk hierbij aan Minipoepjes, Koude kak, Safarischijt. En dan de namen van alle poepsoorten van elk beest. Kakkerlakkenkakjes, ijsbeerstront, bruine berenbolus. Dat is toch om te gieren?! En om het helemaal compleet te maken staat bij elke dierenpoep soort een afbeelding hoe het er dan uit ziet. Een bijpassend plaatje dus. Sommige erg onsmakelijk uiteraard en sommige zijn zo vies dat je er bijna niet naar kunt kijken haha. Maar dat maakt het juist zo leuk.

Weetjes

Bij de kwartetten van Identity games staat op elk kaartje een leuk dierenpoepweetje. Geschreven door niemand minder dan professor Drollemans. Tijdens het spel kan je de weetjes lezen, reuze interresant zijn ze. En veel van deze weetjes wist je niet. Tijdens een spel onthouden kinderen dat veel gemakkelijker. Een variant op het kwartet spel is: als de speler de gevraagde kaart heeft, hij een vraag kan stellen over het weetje die erop staat. Bijvoorbeeld “Welke kleur heeft de poep?” Als je de vraag goed beantwoordt, mag je de kaart hebben. Zo wordt het nog iets moeilijker gemaakt.

Super kwartetten

Er zijn twee super kwartetten in dit spel. Deze kwartetten bestaan uit vijf kaarten en worden gewoon gespeeld zoals de overige kwartetten. Als je vier van deze kaarten hebt dan roep je kwartet. Degene die de vijfde kaart van dat kwartet in zijn hand heeft, krijgt hiervoor aan het eind van het spel een strafpunt.

De dierenpoep weetjes kaarten bestaan uit grote, stevige kaarten. Identity Games heeft de kaarten gemaakt van papier en karton met een FSC-keurmerk. Hierbij zorgen de mensen ervoor dat bomen weer terug kunnen groeien en de bossen blijven bestaan. Zeker een goed iets! Van de ene kant vinden wij de grote kaarten juist fijn, de tekst is duidelijk te lezen en de plaatjes zijn goed te zien. Als je er veel tegelijk vast hebt zijn ze eigenlijk net iets te groot voor een kinderhand. Het schudden van de kaarten maakt het door de grote van de kaarten ook wat lastiger. Wij hebben van die handige kaartenhouders, die zijn echt ideaal bij het spelen met kaartspellen.

Onze conclusie

We zitten midden in de zomervakantie en dit spel hebben we al vaak gespeeld. Het is makkelijk om de kaarten op te bergen in het stevige doosje en daardoor handig om mee te nemen. Naar het terras, zwembad of op de camping.
De weetjes kwartetten zijn vanaf 6 jaar, al zal het dan nog lastig zijn om bepaalde woorden te kunnen lezen. Je kunt dan natuurlijk overstappen op het beschrijven van het plaatje.
Andere mensen zie je wel raar kijken als wij het hebben over spuitende pinguïnpoep en apensmijtschijt. Hardop lachen geblazen met deze kwartet variant!!

Dierenpoep weetjes kwartet heeft een adviesprijs van€ 5,95.

••Op mamaloublogt.nl maken we soms gebruik van affiliatelinks. Dit betekent dat als jij via die link een aankoop doet, wij daar een commissie voor ontvangen. Dit kost jou niets extra. Daarnaast word ik soms betaald of ontvang ik producten in ruil voor een artikel. Meer informatie vind je in mijn disclaimer. ••

Wat vind jij?

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Welkom op Mama blogt!