Home » Naar Portugal op vakantie: Zon, gezelligheid en natuurlijk de onmisbare draagdoeken

Na bijna 3 uur vliegen kwamen we in Faro weer aan de grond. Naar Portugal op vakantie vind ik een leuke afstand met 2 kleine kinderen! Doordat wij vroeg vlogen hadden we de hele dag nog voor ons. We huurden 2 auto’s, een voor mijn ouders en broers en 1 voor ons gezin. Wij hadden natuurlijk autostoeltjes nodig. Achteraf blijk je de Maxi-Cosi gratis in te mogen checken en dat is wel het overwegen waard aangezien 2 autostoeltjes net zo veel kosten als de hele auto voor een week en je er in Nederland gewoon stoeltjes voor had kunnen kopen! Maar goed, we konden gaan en staan waar we wilden en de auto en de stoeltjes waren netjes en als nieuw. We mochten onze spullen vast in de villa brengen en kregen een rondleiding en de sleutels.

Toen we aan kwamen rijden dachten we nog heel eventjes ‘waar zijn we nu beland’

Lees ook: Paspoort verlopen? Visum nodig? Dit zijn de aanvraagtermijnen van je vakantiepapieren

Naar portugal op vakantie

Een klein smal weggetje bracht ons uit de bewoonde wereld in een stukje paradijs. Het huis zag er van voren niet bijzonder uit maar zodra de poort opende wisten we dat het goed zat. Een heel sfeervol Portugees huis, van alle gemakken voorzien, netjes en schoon maar echt in Portugese staat. Met een buitenverblijf, een prachtige tuin en een heerlijk zwembad. Omringd door een muur en daarbuiten een prachtige citrusvruchten boomgaard. Echt weg van alles hadden we ons eigen stukje paradijs!

Lees ook: Met kinderen naar Curaçao | Liefde voor mijn roots meegeven

Goedkoop uit eten

Buiten deze prachtige plek bestaat Portugal uit meer prachtige plekjes. Zo hebben we leuke plekjes bezocht en genoten op een plaatselijk marktje. De verse tomaten, sinaasappels en de visvangst zijn er geweldig! Uit eten ga je voor een habbekrats. Eén avond aten we met 9 man een broodje vooraf, een hoofdgerecht, een toetje, dronken we allemaal 2 drankjes en gingen er 2 flessen wijn op. We rekende €123 af! Ik ben er nog verbaasd over. Het eten was heerlijk, de wijn lekker, de sfeer goed en het restaurant en personeel gezellig. Naast de rekening was het vooral heel wonderlijk dat alles bereid werd in een keukentje van 1 bij 1 ongeveer!

Zon, zee en gezelligheid

Ook bezochten we een gebied waar je direct aan de kust prachtige ondiepe grotten hebt. Benagil heet het! Dit kon je bezoeken vanaf het water (aanrader) maar ook van boven op de berg. Doordat er allermaal gaten in de berg zitten waar je de grotten in kijkt. Kliffen wisselden zich af met strandjes en stadjes en ook in de grotten bevonden zich stranden. We hebben hier 1 dag gewandeld en 1 dag gevaren. Dat eerste kun je het beste doen als het een beetje bewolkt is want warm krijg je het wel! En dit gebied is niet begaanbaar met een kinderwagen of buggy dus ik was wederom blij met mijn draagdoeken en draagzak.

Lees ook: Onze vakantie op een minicamping in Zeeland

Dragen op vakantie

Het dragen is in Portugal nog niet zo bekend. Ik heb wel wat toeristen met een draagzak gezien maar geen enkele doek. Zelf heb ik op vakantie heel veel gedragen. De Portugese mensen vonden het erg leuk. Ze stelden vragen, keken enthousiast hoe ik dat nou deed en maakten contact met de kinderen.

Na een week zon, zee, zwemmen, gezelligheid, lekker eten en gewoon echt ‘vakantie’ was het helaas over.

We sloten de week af met de verjaardag van mijn vader. Onze oudste wist het maar al te goed. “We gaan op vakantie met het vliegtuig, dan is opa jarig, dan gaan we weer in het vliegtuig en dan… dan ben ik jarig!’’ Om 00.00 stonden we dan, in de Schiphol bus onderweg naar onze auto. Ik de jongste op mijn buik geknoopt en manlief de oudste jarige jet op zijn rug. Een heerlijke groepsknuffel. Blij, blij dat we weer veilig in Nederland waren, zo genoten hadden, mijn meisje alweer 3 mocht worden en ik de meisjes zo heerlijk bij me kan dragen, zelfs nu er al een 3 is!

Dag mooi Portugal, bedankt voor de prachtige herinneringen!

••Op mamaloublogt.nl maken we soms gebruik van affiliatelinks. Dit betekent dat als jij via die link een aankoop doet, wij daar een commissie voor ontvangen. Dit kost jou niets extra. Daarnaast word ik soms betaald of ontvang ik producten in ruil voor een artikel. Meer informatie vind je in mijn disclaimer. ••

Wat vind jij?

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Welkom op Mama blogt!
Op deze blog vind je artikelen vol inspiratie, ervaringen en tips rondom het ouderschap, maar ook rondom het vrouw zijn. Want elke moeder is immers ook een vrouw.
Met ruim 1000 blogs heb je vast en zeker genoeg te lezen. Veel plezier!

Gratis aanvragen!

Voor jou!

Mooi en gezondMooi en gezond