De knop was om en vol goede moed ging ik niet alleen de strijd aan met mijn overgewicht, maar ook met mezelf en mijn dubieuze eetgewoontes. Het is inmiddels ruim een week geleden en ik vond het tijd om een eerste balans op te maken. Hoe ging mijn eerste week Weight Watchers?
 
Weight Watchers motivatie quote
 

Afvallen met Weight Watchers

 
Het principe van het programma is heel simpel. Elk voedingsmiddel heeft een aantal punten. Je mag alles eten wat je wilt, maar je hebt je te houden aan een bepaald aantal punten per dag. Dit is afhankelijk van lengte, leeftijd en gewicht. Ik geef gedeeltelijk borstvoeding dus daar krijg ik ook een aantal extra punten voor. In mijn geval komt het neer op 36 punten per dag. Naast je dagelijkse budget krijg je ook nog elke week 42 punten. Hier kun je een wijntje van nemen, uit eten of misschien wel een keer een dagelijks tekort aanvullen. Je kunt er ook niets mee doen. Waar je verplicht bent om je dagelijkse punten op te eten, geldt dat niet voor de weekpunten.
 

Bakje roodfruit als ontbijt
In de ochtend start ik vaak met 2 bruine boterhammen met beleg en een bakje fruit.

 

Easy peasy

 
Binnen geen tijd had ik het weer onder de knie. Alles bijhouden op de app gaat easy peasy en ik ben fluitend door mijn eerste week gegaan. De knop was echt om. Wat voelt het idioot dat ik in paniek raakte als er niks lekkers was in huis. Dat een avondje voor mij niet gezellig was zonder een chippie, nootje of chocola. Bizar dat ik elke dag bijna een fles aan frisdrank wegklokte. Met dit alles stoppen was simpel weg de oplossing geweest, maar dat is nou juist het moeilijke. Zonder hulp, stok achter de deur en schop onder m’n hol lukt het niet.
 
Lees ook: Ik ben er klaar mee! Het is genoeg. Basta! | WW#1
 

Update eerste week Weight Watchers

 
De allereerste keer dat ik ging wegen woog ik 89,6. Het resultaat na een week punten tellen en eten afwegen was 1,7 kilo minder op de weegschaal. Een mooi resultaat! Ik hoop de komende weken een kilo per week af te vallen. Of dat realistisch is, zal ik snel ontdekken.
 
Resultaat eerste week weight watchers
 

Menu

 
Het fijne aan Weight Watchers vind ik, is dat je gewoon normaal kunt eten. Je hoeft geen recepten te volgen of speciale dingen in huis te halen. Het kan natuurlijk wel als je dat fijn vindt. Op de cursus krijg je elke week een themaboekje met een aantal lekkere recepten. Van vorige keer weet ik nog dat daar lekkere dingen uit te maken zijn. Ook op de website en in de app kun je een hoop vinden. In elke update ga ik iets uit de voorbije week delen wat er uit sprong voor mij.
 

Salade met pittige kip

 

Ik trap af met een lekker makkelijk recept. Deze warme salade eet ik op vrije dagen als lunch, maar kan ook prima als avondeten als je niet zoveel punten meer over heb. Het is trouwens geen Weight Watchers recept, ik ben uitgegaan van kip als basis en voegde hier groente aan toe die ik lekker vind.

 
Salade pittige kip 5 Weight Watchers punten
 

Ingrediënten

1 kipfilet +-130 gram

Rucola slamelange of andere slasoort naar keuze

Halve paprika

Handjevol Champignons

Tomaat

Olijfolie | peper | zout | knoflook | sambal | sojasaus

De kipfilet (2 SmartPoints) snij je in kleine stukjes en breng je op smaak met peper, zout, teentje knoflook en sojasaus. In een hapjespan doe je 2 koffielepels olijfolie (3 SmartPoints) en bak je de kip. Tijdens het bakken voeg je eventueel een lepeltje sambal toe. Daarna één voor één de groenten; eerst de paprika, daarna de champignons en als laatste bak je de tomaat even mee.

Op een bord drapeeer je de sla en daar bovenop je kip groente mengsel en klaar is je salade met pittige kip. Voor 5 punten een bord vol heerlijks!

Voor het avondeten zou ik een paar aardappels koken en die daarna met de kip en groenten meebakken. Of varieer met de groenten. Een ideaal gerecht om restjes op te maken.

 

Ik wil…

 
Ennnn, ik heb nog meer goede voornemens. Samen met 2 buurvrouwen ga ik over een week of 2 beginnen met Zumba. Daarvoor heb ik online de sportafdeling van Lidl leeggeroofd. Ik word helemaal blij van mijn sportkleding. Zo blij dat ik ze nu al lekker wil gaan gebruiken. Met hardlopen ofzo. Goed voor de Activpoints ook. Niet lullen naar poetsen? Uit mijn nek gekletst? Na mijn volgende Weight Watchers update weet je het.
 





••Op mamaLou blogt maak ik soms gebruik van affiliatelinks (te herkennen aan een *). Dit betekent dat als jij hier op klikt, ik daar mogelijk een commissie voor ontvang. Dit kost jou niets extra, maar levert mij wel een kleine vergoeding op. Daarnaast word ik soms betaald of ontvang ik producten in ruil voor een artikel. Dit beïnvloed mijn mening echter niet. Meer informatie vind je in mijn disclaimer.

 



Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Pin It