Zoeken
Zoeken
Het effect van een goede nachtrust en hoe bereik je die?
Home » Het effect van een goede nachtrust en hoe bereik je die?

Het effect van een goede nachtrust en hoe bereik je die?

Delen vind ik fijnFacebookPinterestWhatsApp

Een goede nachtrust is enorm belangrijk om je lichamelijk en geestelijk goed te voelen. Slaap heeft veel invloed op je dagelijkse leven. In dit blog deel ik graag het effect van een goede nachtrust met je en hoe je deze bereikt. Lees je mee?

Effecten van een goede nachtrust

Goed slapen heeft vele voordelen. De belangrijkste effecten van een goede nachtrust op een rijtje:

  • Je voelt je gedurende de dag fit en je hebt een betere concentratie.
  • Je ziet er frisser uit. We weten natuurlijk allemaal dat weinig slaap niet bevorderlijk is voor ons uiterlijk, denk aan wallen en een doffe huid. Met genoeg nachtrust heb je een stralende huid en frisse ogen.
  • Je komt minder snel aan. Ja, echt, met weinig slaap kom je sneller aan. Slaap is enorm belangrijk voor je stofwisseling. Wanneer je weinig slaapt, krijg je ook een tragere stofwisseling. Hierdoor heb je de kans om sneller aan te komen. Wil je afvallen? Dan wordt ook altijd aangeraden om goed je rust te nemen en tussen de 7-9 uur te slapen.
  • Je bent vrolijk en zit lekker in je vel. Eerlijk is eerlijk: na een goede nacht sta je een stuk vrolijker op dan na een slechte nacht. Je hebt meer zin in de dag en voelt je een stuk lekkerder in je vel.

Zorg voor een goede verduistering

Om die effecten van een goede nachtrust te ervaren, is het natuurlijk belangrijk dat je goed slaapt. Wat er onder andere voor kan zorgen dat je beter slaapt, is het aanschaffen van goede verduisterende gordijnen of jaloezieën. Kijk eens op de website van Topjaloezieen.nl voor een uitgebreid overzicht van jaloezieën, plissé- en rolgordijnen. Je kunt ook kiezen voor licht doorlatend, wanneer je het bijvoorbeeld prettig vind om met
ochtendlicht wakker te worden. Maar uit ervaring blijkt dat verduisterende gordijnen/jaloezieën beter zijn voor een goede nachtrust.

Ga ontspannen naar bed

Om lekker in slaap te kunnen vallen, is het belangrijk dat je ontspannen bent wanneer je naar bed gaat. Een aantal tips waar ik zelf veel aan heb:

  • Drink in de avond rustgevende thee zoals kamille.
  • Leg later op de avond je telefoon weg en zet de televisie uit. Dit licht houdt je wakker. Lees liever een boek of tijdschrift.
  • Zit je hoofd vol? Schrijf dan op waar je de volgende dag aan moet denken zodat dit uit je hoofd is.

Slaap jij altijd goed? Of heb je nog andere tips tegen slapeloze nachten?



••Op mamaLou blogt maak ik soms gebruik van affiliatelinks. Dit betekent dat als jij via die link een aankoop doet, ik daar een commissie voor ontvang. Dit kost jou niets extra. Daarnaast word ik soms betaald of ontvang ik producten in ruil voor een artikel. Meer informatie vind je in mijn disclaimer. ••

 



Delen vind ik fijnFacebookPinterestWhatsApp

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu

%d bloggers liken dit: