Zoeken
Zoeken
De lekkerste gezonde pannenkoeken
Home » De lekkerste gezonde pannenkoeken

De lekkerste gezonde pannenkoeken

Delen vind ik fijnFacebookPinterestWhatsApp

Als ik thuis vraag wat ze willen eten, is het antwoord 9 van de 10 keer pannenkoeken. Logisch: lekker zoet en genoeg variatiemogelijkheden. Pannenkoeken zijn alleen niet de meest gezonde keuze voor een avondmaaltijd. Gelukkig zijn er tegenwoordig online genoeg recepten voor pannenkoeken te vinden, zodat je ook een gezonde variant kunt vinden. In dit artikel deel ik mijn favorieten met je, lees je mee?

Bananenpannenkoekjes

Misschien wel het makkelijkste pannenkoekenrecept dat ik ken en het is altijd een succes! Bananenpannenkoekjes zijn vooral ideaal als ontbijt of lunch, zeker wanneer je kids lastige eters zijn. Zelf gebruik ik altijd 1 rijpe banaan en 2 eieren. Prak de banaan fijn, mix de eieren erdoorheen en wat kaneel. Doe in een koekenpan wat olie en bak hierin kleine pannenkoekjes. Zelf gebruik ik hiervoor altijd een juslepel. Gemiddeld krijg je hier 5 kleine pannenkoekjes uit. Voor wat extra topping kun je wat fruit of kwark op de pannenkoekjes doen. Lekker en voedzaam!

Banaan-havermoutpannenkoekjes

Dit is een variatie op de bananenpannenkoekjes. Dit recept heeft wat meer vulling, waardoor je nog langer vol blijft. Dit recept is dan ook erg geschikt voor lunch of diner. Naast de eieren en rijpe banaan, gebruik je 100 milliliter melk en 75 gram havermout. Deze voeg je toe aan het mengsel, je kunt ervoor kiezen om het te mixen of door te roeren. De manier van bakken is exact hetzelfde!

Power pannenkoeken!

Deze gezonde pannenkoeken boordevol fruit zijn een perfecte vervanger voor de standaard pannenkoek. Meng in een kom 75 gram volkorenmeel met 1 ei en 100 milliliter melk tot een glad beslag. Meng daarna nog 100 milliliter melk erdoor. Verhit wat olie in een koekenpan en giet hier een kwart van het beslag in, verdeel deze gelijkmatig over de koekenpan. Bak de pannenkoek op middelhoog vuur totdat de bovenkant bijna droog is, keer de pannenkoek dan om en bak deze nog ongeveer 1 minuut.

Bak ook de andere 3 pannenkoeken op deze manier. Bestrijk daarna elke pannenkoek met 2 eetlepels hüttenkäse en verdeel in het midden wat banaan, blauwe bessen en aardbeien. Rol daarna de pannenkoeken op of vouw ze dubbel. Heerlijk genieten!

Wat is jouw favoriete gezonde pannenkoek?



••Op mamaLou blogt maak ik soms gebruik van affiliatelinks. Dit betekent dat als jij via die link een aankoop doet, ik daar een commissie voor ontvang. Dit kost jou niets extra. Daarnaast word ik soms betaald of ontvang ik producten in ruil voor een artikel. Meer informatie vind je in mijn disclaimer. ••

 



Delen vind ik fijnFacebookPinterestWhatsApp

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu

%d bloggers liken dit: