Home » Boek recensie: Ziza wil geen ninja zijn

Boek recensie: Ziza wil geen ninja zijn

Lezen is hier onderdeel van de dagelijkse routine. Na het tanden poetsen kruipen ze nog even samen in bed en lezen we een verhaaltje. We hebben al veel boeken versleten met uiteenlopende onderwerpen. Maar een boek over ninja’s, die kenden we nog niet! De hoogste tijd dus om daar eens verandering in te brengen.

ziza wil geen ninja zijn review recensie

Het boek Ziza wil geen ninja zijn

Een ninja op de cover, dat is hier al direct een hit. Het boek gaat dan ook over Ziza, een ninja. Ofwel, Ziza moet een ninja zijn omdat zijn hele familie een ninja is. Zijn ouders, maar ook zijn grote zus Xa en de tweeling Yin en Yan. Ze zijn er allemaal ontzettend goed in en werken samen tegen het driekoppige monster.

ziza wil geen ninja zijn

Boekomslag

Het boekomslag lokt al enorm. Een ninja, letters in oosterse stijl en er is een staart zichtbaar van het monster. De kleuren zijn zacht en het boek heeft een heus formaat. Vooral die staart van het monster spreekt ons aan.. Want hoe ziet die monster er in het echt uit? De kinderen vragen zich direct al af hoe groot dat monster wel niet moet zijn als de staart al zo lang is!

Illustraties

De illustraties van dit boek zijn verzorgd door Coen Hamelink. Coen zorgt ervoor dat alle pagina’s perfect bij elkaar passen. De Oosterse sfeer van het boek wordt dan ook zeker meegenomen in de illustraties en sluit naadloos op elkaar aan. Sommige pagina’s zijn zelfs wat spannend door het gebruik van donkere kleuren en de draak die er indrukwekkend uitziet. Echt een meesterwerk.

Levenslessen

In het boek lezen we dat Ziza een grotere passie heeft dan ninja worden. Hij houdt namelijk enorm van bewegen en muziek. Meer dan van het vechten. Maar als iedereen verwacht dat je een ninja wordt, hoe ga je daar dan mee om? Hoe ga je in tegen wat er van je verwacht wordt? En wat gebeurt er als je je droom niet achter na gaat? Belangrijke lessen die de kinderen via dit boek meekrijgen op een laagdrempelige manier. Want waarom zou je maar moeten doen wat anderen van jou verwachten als jij ergens anders veel gelukkiger van wordt. Anders zijn is niet raar, toch? In dit boek vind je zeker het antwoord.

ziza wil geen ninja zijn

Is dit boek een aanrader?

Hier werden de ninja poses al nagedaan terwijl ik in het boek aan het voorlezen was. Ook van het driekoppige monster waren ze enorm onder de indruk. De pagina’s bevatten geen grote lappen tekst dus voor we het wisten was het boek al uit. Ontzettend jammer want we hadden nog wel even door willen lezen, het verhaal is erg leuk! We konden ons er namelijk helemaal in inleven. Het boek is voor ons dan ook een go! Ook ben ik erg blij met de levenslessen die het boek met zich meebrengt, hier komen we zeker nog een keer op terug.

Ziza wil geen ninja zijn – Facts

••Op mamaloublogt.nl maken we soms gebruik van affiliatelinks. Dit betekent dat als jij via die link een aankoop doet, wij daar een commissie voor ontvangen. Dit kost jou niets extra. Daarnaast word ik soms betaald of ontvang ik producten in ruil voor een artikel. Meer informatie vind je in mijn disclaimer. ••

Wat vind jij?

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Welkom op Mama blogt!