Op de Weight Watchers cursus mocht je deze week je afgevallen kilo’s visualiseren met flesjes water. Top idee! Er waren cursisten bij die net begonnen zijn en 5 kilo zijn afgevallen, maar ook anderen die al langer bezig zijn geweest voor 30 kilo. Ik ben nu na drie weken bezig te zijn met het programma 6,4 kilo afgevallen. Dat waren 13 flesjes water! Tuurlijk, aan je lichaam waren de kilo’s verdeeld en in zo’n tas voelt het anders. Toch vind ik het zo’n mooie oefening. Het geeft je motivatie echt een enorme slinger als dat wat je al hebt bereikt tastbaar wordt. Om daar nog een mooi vervolg aan te geven heb ik nagedacht over wat ik nog meer merk aan het gewicht dat ik ben afgevallen. Voor de symboliek maakte ik er een top 13 van.
 


 

13x fijn aan 6,4 kilo minder meesjouwen

 
• Ik voel me veel fitter. Nu al? Yes, yes!

• En dan kan het zomaar gebeuren dat je aan het eind van je hardlooptraining niet door hebt dat het is afgelopen. Ik kon serieus nog wel even door en was verrast dat het al klaar was.

• Mooi: het begint anderen op te vallen dat ik lekkerder in mijn vel zit.

• Dat geeft zo’n boost dat ik met plezier én gemak de trap pak in plaats van de roltrap te nemen.

• Tuurlijk, ik doe het voor mezelf. Én voor mijn pijnlijke gewrichten die nu een stuk minder belast worden.

• Ik hou trouwens nog net zoveel van eten, maar ga er bewuster mee om. Win!

● En daardoor geniet ik er meer van. Win win!
 

Samen lunchen. Genieten van de mooie omgeving, oud Delfshaven Rotterdam, van elkaars gezelschap en lekker eten!

 
Lees ook: Hoe ik mijn #vettepenszietgeenmens houding het keukenraam uitmieterde
 
● Genieten doe ik wel met mate tegenwoordig, maar het kan gewoon. Ik heb vandaag bijvoorbeeld nog buiten de deur geluncht met een wijntje erbij. En afgelopen zondag een bbq met vrienden.

• Op de andere dagen blijf ik wel weg van verleidingen. Of ik bereid me er goed op voor door gezonde tussendoortjes mee te nemen zoals fruit.

• Ik heb een doel voor ogen en het is fijn dat ik een stapje dichterbij ben.

• Ik geef minder geld uit aan fastfood en ander slecht eten. Helaas telt dit puntje niet mee aan dit lijstje omdat ik aan de andere kant meer geld uitgeef aan sportkleren en aan het Weight Watchers programma.

• Toch zal het op de lange termijn financieel voordeliger zijn. Telt ie alsnog lekker wel mee.

• En daar wordt mijn lieve Liefde heel blij van. Net als dat er nu minder te snaaien is in huis. Hij kan het namelijk prima niet kopen, maar als het in huis is, eet hij gezellig mee.

• En dan op nummer 14, maar eigenlijk mijn nummer 13: omdat ik meer dan 5% van mijn begin gewicht ben afgevallen heb ik al iets minder kans op diabetes.
 

Successen moet je vieren

 
Ik ben er nog niet. Nog lange niet, nog lange niet. Juist daarom is zo’n lijstje fijn. Het zijn allemaal kleine mijlpalen waar ik best bij stil mag staan. En terugkomend op het cursusthema “successen moet je vieren” van deze week: Hoera voor mezelf!
 





••Op mamaLou blogt maak ik soms gebruik van affiliatelinks (te herkennen aan een *). Dit betekent dat als jij hier op klikt, ik daar mogelijk een commissie voor ontvang. Dit kost jou niets extra, maar levert mij wel een kleine vergoeding op. Daarnaast word ik soms betaald of ontvang ik producten in ruil voor een artikel. Dit beïnvloed mijn mening echter niet. Meer informatie vind je in mijn disclaimer.

 



8 Comments

  1. Jeetje wat goed!!! Vooral dat van hardlopen vond ik leuk om te lezen natuurlijk 🙂
    Goed bezig

  2. Wow, wat goed! En inderdaad, ook de kleine successen moet je vieren, al die kleine details maken samen toch een groot succes. Het motiveert en je voelt je goed. Top!

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Pin It
%d bloggers liken dit: