Home » 5 originele manieren om aandacht te trekken voor jouw bedrijf

5 originele manieren om aandacht te trekken voor jouw bedrijf

We weten allemaal dat het vandaag de dag een enorme uitdaging is om met je bedrijf op te vallen. Er zijn onwijs veel bedrijven en waarschijnlijk ook behoorlijk veel bedrijven die (ongeveer) doen wat jij doen. Maar hoe zorg jij nu ervoor dat jij er tussen uit springt? Hoog tijd voor wat tips! Wij vertellen jou hoe jij met jouw bedrijf de aandacht kunt trekken, dus lees snel door voor onze vijf originele ideeën!

1. Guerrilla Marketing

Guerrilla marketing is een onconventionele manier van adverteren die vaak verrassende, maar zeker ook humoristische elementen bevat. Denk bijvoorbeeld aan spontane flash mobs en onverwachte evenementen. Het doel? Aandacht trekken natuurlijk! Want als jij mensen kunt verrassen, is de kans groot dat ze het door vertellen. Een voorbeeldje? Een schoenenbedrijf dat gigantische schoenen op verschillende locaties in de stad plaatst. Mensen maken er selfies mee, toeristen zien het als een attractie. Hoppa, de buit is binnen!

2. Autostickers

Een of meerdere stickers op je auto plakken is natuurlijk lekker laagdrempelig én je valt op. Tenminste, als je een grappige, leuke en/of opvallende sticker hebt laten maken. Maar het is wel de perfecte manier om je bedrijf te promoten als je veel op de weg zit. Ik zie regelmatig op TikTok filmpjes langs komen van mensen die autostickers hebben gefilmd, omdat ze grappige sticker gekozen hebben. Een woordgrapje, een gekke foto erbij en ga zo maar door. Wees vooral creatief! Je kunt natuurlijk alleen je bedrijfslogo erop plakken, maar ik kan je verzekeren dat dit minder effectief zal zijn.
Autostickers zijn een relatief goedkope manier om constante reclame te maken, dus waar wacht je nog op? Ga gauw stickers laten maken, probeer het gewoon eens!

3. Influencer samenwerkingen

Samenwerken met influencers is ook een manier om je product voor een breder publiek te promoten. Oke, ik moet toegeven; origineel is het niet meer om een influencer in te schakelen, maar wél effectief. Plus, de influencer kun je natuurlijk vragen om wel een origineel idee te bedenken. Kies vooral een influencer die past bij jouw product en doelgroep, want anders sla je de plank mis.

4. Experiential marketing

Experiential marketing betekent niet meer dan creatief zijn in je marketing. Dit kan bijvoorbeeld een pop-upwinkel zijn, een interactieve tentoonstelling of een evenement waar mensen je product kunnen uitproberen. Voorbeeldjes: Ik ging afgelopen weekend naar een festival en daar deelde Mentos dames rolletjes Mentos uit. Heerlijk, en overal stonden mensen lekker Mentosjes te eten! Ook Pringles was aanwezig, met een gezellig limbodans spel en iemand verkleed als Meneer Pringles. Klinkt simpel, is het ook, maar het werkt wél. Tot slot konden we ons gratis insmeren met Etos zonnebrand. “Wow, die ruikt heerlijk!”, zei een vriendin van me. Hoppa, weer een klant erbij.

5. User-Generated content

User-generated content (UGC) is een mooi woord voor inhoud die door je klanten wordt gemaakt. Eigenlijk zijn het simpelweg reviews en testimonials over jouw product. Praten mensen positief over jouw bedrijf en product? Dan willen anderen het ook! En reviews zijn daarbij onwijs belangrijk, want hoe vaak kijken wij zelf niet eerst even naar de reviews, voor wie iets aanschaffen? Moedig je klanten dus vooral aan om hun ervaringen te delen op sociale media of een review website. Dit kun je doen door bijvoorbeeld bij iedere 100 reviews een cadeaukaart weg te geven.



••Op mamaloublogt.nl maken we soms gebruik van affiliatelinks. Dit betekent dat als jij via die link een aankoop doet, wij daar een commissie voor ontvangen. Dit kost jou niets extra. Daarnaast word ik soms betaald of ontvang ik producten in ruil voor een artikel. Meer informatie vind je in mijn disclaimer. ••

 



Welkom op Mama blogt!
Op deze blog vind je artikelen vol inspiratie, ervaringen en tips rondom het ouderschap, maar ook rondom het vrouw zijn. Want elke moeder is immers ook een vrouw.
Met ruim 1000 blogs heb je vast en zeker genoeg te lezen. Veel plezier!

Gratis aanvragen!

Voor jou!

Mooi en gezondMooi en gezond